top of page

Ik leer anders ouder-kind training

Een grote groep ondergewaardeerde kinderen heeft juist een bijzondere gave: het zijn beelddenkers! Zij denken niet in woorden, maar in beelden. Daarom wordt het lesmateriaal niet begrepen en onthouden. Vaak hebben beelddenkers een leerachterstand of denkt men aan dyslexie. De training ‘Ik leer anders’ vertaalt de lesstof zoals die op scholen gebruikt wordt naar hun manier van denken.

 

Uw kind volgt samen met een ouder/verzorger deze basistraining. Uw kind is daarna in staat deze manier van leren ook toe te passen bij het leren schrijven van nieuwe woorden, andere tafels of buitenlandse talen. De ouder/verzorger kan hem daarbij begeleiden.

De inhoud van de 4 sessies ziet er als volgt uit:

  • informatie op juiste wijze ordenen (beter onthouden)

  • alfabet en woorden (dictee)

  • tafels

  • klokkijken

In overleg kan de inhoud van sessie 3 en 4 aangepast/geschrapt worden. Als uw kind moeite heeft met breuken, kan de training aangevuld worden met 3 sessies zonder de ouder. In deze 3 sessies wordt de basis van breuken goed gelegd door visueel en tactiel te ervaren wat breuken zijn en wat je er mee kunt doen.

 

Bron: www.ikleeranders.nl

bottom of page