top of page

Wie ben ik

Mijn naam is Esther Mollema-v.d. Berg en woon in Heeswijk-Dinther. Samen met mijn man en onze 3 kinderen en hun aanhang vormen wij een gezin. Ik ben geruime tijd werkzaam geweest in het basisonderwijs.

Werken met kinderen die extra aandacht nodig hebben, heb ik altijd als een uitdaging gezien. Het volgen van de Master-SEN-opleiding voor Remedial Teacher basisonderwijs was dan ook een logische stap. In juni 2009 heb ik deze opleiding met succes afgerond. Tijdens deze opleiding heb ik geleerd te werken middels de handelingsgerichte diagnostiek. Dat wil zeggen dat er naar de zwakke kanten van het kind, zijn omgeving en het onderwijs wordt gekeken. Daarnaast is het zeker zo belangrijk te kijken naar de sterke kanten van deze factoren.

 

Na het afronden van mijn opleiding ben ik gestart met mijn praktijk en in 2013 ben ik me volledig gaan richten op mijn praktijk en heb ik het onderwijs vaarwel gezegd. Daardoor kreeg ik ruimte om te gaan studeren en ben ik me gaan verdiepen in de neuro-motorische ontwikkeling en de invloed daarvan op het leren. Deze kennis heb ik geïntegreerd in mijn praktijk. Hierdoor heb ik een bredere kijk op de ontwikkeling van een kind gekregen en kan ik mijn begeleiding nog beter aanpassen op wat uw kind nodig heeft.

 

Visie

Ieder kind heeft zijn eigen schatkist. Deze schatkist zit vol met waardevolle voorwerpen. Sommige voorwerpen liggen bovenop te blinken. Ze komen goed tot hun recht. Andere voorwerpen liggen onderin de kist en zijn wat dof geworden. Andere voorwerpen zouden we graag nog toevoegen aan de schatkist. In mijn praktijk ga ik graag met uw kind kijken naar wat er allemaal in zijn/haar schatkist zit. Welke voorwerpen blinken al mooi? Welke voorwerpen moeten we nog oppoetsen? Naar welke voorwerpen moeten we samen op zoek, om ze daarna toe te kunnen voegen aan de schatkist? Een mooie ontdekkingstocht die ik graag met uw kind aan ga!

Ik ben lid van de LBRT, de Landelijke Beroepsvereniging Remedial Teachers.

Bij de KvK sta ik ingeschreven onder nummer 58269355.

bottom of page